تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۶۵۲
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
گردشگری ایران سنگین نفس می‌کشد.
تنفس سنگین صنعت گردشگری
بعد از کاهش موج مبتلایان به بیماری کرونا و رشد پر سرعت سفر و گردشگری در ایران، به نظر می‌رسید که به زودی این صنعت از شیب تند ضرردهی و رکود رهایی خواهد یافت، که ویروس ناآرامی، جسم این صنعت را دچار التهابی مجدد کرد!
دراین چند ماه اخیر به سبب ناامنی‌های به وجود آمده شاهد کاهش سفر بوده‌ایم، حال آنکه افزایش هزینه‌های نیروی انسانی، هزینه‌های سنگین تأمین انرژی، افزایش چند برابر مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز، هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیرات و حمایت نشدن از سوی دولت، عملا باعث فرار سرمایه‌گذاران از این صنعت و نابودی بنگاه‌های کوچک و بزرگ فعال خواهد شد.
گاهی اوقات تدبیر دیر هنگام از مرگِ به هنگام ناگوارتر است!
نیاز است برای حیات این صنعت تدبیری سریع اندیشید و با مُسکّن‌هایی همچون بخشش‌های مالیاتی، وام‌های بلندمدت، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه‌های حامل‌های انرژی و ... به این صنعت در حال احتضار، روحی تازه دمید تا این شیب تند و طوفان مصائب به ساحل آرامش برسد.
امیدواریم دولت و مجلس دغدغه‌های به حق فعالان این عرصه را جدی بگیرند. شاید با حمایت همه جانبه و پرداخت به این صنعت، بتوان روحیه میهن‌پرستی و وفاداری به سرزمین مادری را بیش از پیش در بین مردم و ساکنان کشور پر رنگ و از این وانفسا به سلامت و با سینه ای ستبر عبور کرد.
فریبا عباسی
 عضو هیئت‌مدیره و مدیر روابط‌عمومی شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی
http://asremizban.com/vdcgrx934ak9n.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سلیمی
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا حال ناخوشی داره این صنعت
با این وضعیت به کما خواهد رفت