تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۶۶۰
جالب است ۰ +
صد و دهمین سالگرد سفر نقاش بزرگ ارمنی به ایران گرامی داشته می‌شود.
بزرگداشت سفر "مارتیروس ساریان" به ایران
خانه موزه مارتیروس ساریان قرار است در سال جاری میلادی، آلبومی در بردارنده آثار حاصل از سفر وی به ایران به همراه خاطراتش از این سفر را تهیه و چاپ کند.
مارتیروس ساریان نقاش بزرگ و صاحب سبک ارمنی از جمله شخصیت های فرهنگی این کشور است که علاقه خاصی به فرهنگ ایرانی و شرقی داشته است.
به گزارش عصرمیزبان مارتیروس ساریان یکی از نقاشان برجسته ارمنی بوده و دلیل نام گذاری این موزه نیز به همین دلیل است. آثار به جا مانده از او که در حدود ۳۰۰ قطعه است در این موزه نگهداری می‌شود. خانه موزه مارتیروس ساریان "Martiros Saryan House-Museum" سیر تحول تاریخی ساریان را به نمایش گذاشته و در سه طبقه به گردشگران و علاقمندان حوزه تاریخ عرضه می‌شود. با مراجعه به این موزه می‌توانید تعدادی از عکس‌های شخصی و خانوادگی این نقاش بزرگ را مشاهده کنید.
وی در سال 1913 سفری به تهران و چند شهر ایران داشته است که حاصل این سفر علاوه بر خاطرات وی شماری از نقاشی‌ها و آثار ارزشمند اوست که برخی در بزرگترین و معتبرترین موزه‌های جهان نگهداری می‌شوند.
به دعوت رئیس خانه موزه مارتیروس ساریان که خود از نوادگان نقاش بزرگ ارمنی است سیدحسین طباطبائی رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان ضمن بازدید از این خانه موزه به گفتگو و تبادل نظر با وی درباره‌ی گرامی داشت این سفر پرداخت.
 
 
http://asremizban.com/vdcfixdvaw6dv.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما