تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۶۶۲
جالب است ۰ +
پنجمین شماره مجله چشم انداز ایران با عنوان یونانی" ایران اراما "منتشر شد.
معرفی گرگان به یونانی‌ها
در شماره پنجم ایران اوراما به شهری متفاوت و زیبا یعنی شهر گرگان که واقع در شمال ایران است، سفر می‌کنیم.
پنجمین شماره دوهفته نامه چشم انداز ایران که با عنوان یونانی ایران اراما شناخته می‌شود، یازدهم بهمن ماه 1401 منتشر شد. این مجله با هدف شناخت مخاطبان یونانی از فرهنگ، هنر و جاذبه های گردشگری ایران زمین، یکم و پانزدهم هر ماه میلادی منتشر می‌شود. مجله چشم انداز ایران علاوه بر انتشار روی سایت این نشریه الکترونیک به آدرس www.iranorama.gr، از طریق پست الکترونیکی برای علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین ارسال می‌شود. پایگاه iranorama.gr حاوی بانک اطلاعاتی مشتمل بر 2500 مخاطب از جمله علاقه مندان به زبان فارسی، هنرمندان، خبرنگاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شخصیت های فرهنگی یونان است. همچنین امکان عضویت و اشتراک رایگان این دوهفته نامه در سایت مذکور فراهم شده است.
 در سرمقاله این شماره به قلم خانم خریسانثی پارچاناکی آمده است: " سفر ما به ایران همچنین ادامه دارد. در شماره پنجم ایران اوراما به شهری متفاوت و زیبا یعنی شهر گرگان که واقع در شمال ایران است، سفر می‌کنیم ‌ شهر گرگان یکی از شهرهای استان گلستان است که پیشتر با نام استراباد شناخته می‌شد. این شهر به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوعی که دارد، معروف است. شهر گرگان با طبیعت منحصر به فرد، دشت‌های زیبا، رودهای شفاف ‌و جنگل‌های بکر، شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد، همه شاخصه‌های طبیعی در این شهر گنجانده شده باشد. این شهر همچنین به معماری اصیل و آثار باستانی از جمله دیوار‌ها و سدهای تاریخی مشهور است. 
این نشریه با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان و با همت خانم خریسانثی پارچاناکی تهیه و تدوین می‌شود. خانم پارچاناکی دانشجوی دکتری رشته ترجمه زبان های انگلیسی و فرانسوی از دانشگاه ایونی و از علاقه‌مندان به زبان، فرهنگ و هنر ایرانی است. وی به مدت دو سال است که زبان فارسی را در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن  مي‌آموزد.
http://asremizban.com/vdchtin-d23n-.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما