تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۶۷۱
جالب است ۰ +
مالزیایی‌ها دوباره به تهران آمدند تا توجه گردشگران ایرانی را جلب کنند.
آب و آتش مالزیایی‌ها برای جذب گردشگران ایرانی
اردیبهشت امسال بود که مالزیایی‌ها در هتل اسپیناس تهران میهمانی برپا کردند که هدفش جذب گردشگران ایرانی بود.
همایش توریسم مالزی با حضور جمعی از فعالان گردشگری ایران و مالزی، مقامات کشور مالزی، شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری دو کشور در روزهای بهاری تهران برگزار شد تا خزان سفر گردشگران ایرانی به مالزی را جانی دوباره ببخشد.
تا همین چند سال پیش، مالزی مقصد پررونق سفر ایرانی‌ها محسوب می‌شد و تبلیغات وسیعی را برای سفر به این کشور شاهد بودیم. مالزی هم چون بهشتی ترسیم شده بود که بسیاری از خانواده‌های ایرانی را وسوسه می‌کرد تا به این کشور سفر کنند. مسولان هم گویا بدشان نمی‌آمد که این کشور به مقصد پرطرفدار گردشگران ایران تبدیل شود.
اما در دو دهه اخیر رفته رفته بازار سفر به مالزی کم رونق شد و سفر گردشگران ایرانی رو به افول رفت. مالزی محبوب دیگر حتی برای ایرانی‌ها آن برو بیای قبلی را نداشت و بازارهای جدیدی جای آن را گرفت. افزایش قابل توجه بلیت پرواز، کاهش ارزش پول ملی، گرانی خدمات و اقامت و این اواخر شیوع بیماری کرونا موجب شد تا مالزی از چرخه توجه ایرانی‌ها حذف شود. همین دلایل موجب شده بود که مقامات بلند پایه گردشگری مالزی به ایران سفر کنند تا دوباره بتوانند برای گردشگران ایرانی دلربایی کنند.
«زین الدین عبدالوهاب» مدیرکل وزارت گردشگری مالزی در نشست خبری خود در تهران گفته بود: ما امیدواریم تا یکی دو سال آینده با توجه به افزایش پروازها شرایط سفرهای بین‌المللی آسان‌تر و قیمت‌ها کمتر شود. ایران یکی از بازارهای مهم ما محسوب می‌شود و برای این‌که به حالت قبل برگردد تمرکز روی جذب خانواده‌ها است، برای همین قرار است تورهای آشناسازی با این رویکرد اجرا شود و از آنجا که شبکه‌های اجتماعی در ایران محبوب است ما تبلیغات گردشگری مالزی را در این فضا آغاز کرده‌ایم. ایران برای مالزی بسیار مهم است، به گونه‌ای که اولین کشور در خاورمیانه است که بازاریابی در آن را شروع کرده‌ایم و پس از آن سراغ عمان و قطر خواهیم رفت.
پس از سه ماه از میهمانی مالزیایی‌ها در هتل اسپیناس، آرزوهای مقامات گردشگری این کشور برای بازگشت گردشگران ایرانی به کشورشان، نقش بر آب شد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که روز – جمعه ۲۱ مرداد ماه- آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مقصد کوالالامپور در ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه انجام شد و دیگر پروازی از سوی ایرلاین‌های کشورمان به مالزی نخواهیم داشت.
این خبر بیش از همه بیانگر پایان گردشگری میان دو کشور بود. چراکه مالزی دیگر به ایرلاین‌های ایرانی سوخت نمی‌دهد. شرکت‌های سوخت‌رسانی در فرودگاه‌های مالزی با آمریکایی‌ها همکاری دارند و به این شرکت‌ها اعلام شده اگر به هواپیماهای ایرانی سوخت دهند، مشمول تحریم‌ها می‌شوند.
این رویکرد مالزیایی‌ها نشان داد که نباید دلخوش به شوآف مقامات گردشگری این کشور در تهران بود. همان مقاماتی که اختیاری در تصمیم‌گیری برای رونق گردشگری میان دو کشور ندارند و جلب توجه آمریکایی‌ها را بر روابط دو ملت ترجیح می‌دهند. البته سفر به این کشور سالهاست که برای ایرانی‌ها رونقی ندارد و رفتار توهین‌آمیز فرودگاه‌های این کشور به همین پروازهای اندک نیز پایان بخشید.
حالا دوباره هیأت گردشگری مالزی در سفر به ایران، از تمایل این کشور برای افزایش تبادل گردشگر خبر داد و اعلام کرد مالزی قصد دارد آمار سفر ایرانی‌ها به این کشور را به دوران پیش از همه‌گیری کرونا برگرداند.
اکنون پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از سفر آن هیأت، مدیر بخش خاورمیانه وزارت توریسم مالزی، در آستانه تعطیلات نوروز و آغاز فصل سفر ایرانی‌ها، به تهران آمده است تا از بسته توسعه پروازها بین ایران و مالزی رونمایی کند. وزارت گردشگری مالزی این‌بار برای اتصال راه هوایی بین دو کشور، ایرلاین‌های امارات را به مشارکت گرفته است که احتمال می‌دهند این ایرلاین‌ها تحریم‌پذیر نباشند.
روسنا مصطفی ـ مدیر بخش خاورمیانه توریسم مالزی ـ به خبرنگاران گفت که پروازهای بین ایران و مالزی از طریق چند ایرلاین جدید اماراتی، با آغاز فصل بهار، از سر گرفته می‌شود.
 
http://asremizban.com/vdchtzn-d23nq.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما