تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۷۰۸
جالب است ۰ +
جاباما آستین بالا زد تا جنگل‌های حرا را احیا کند.
تلاش "جاباما " برای احیای جنگل غرقابی ایران
به گزارش عصرمیزبان "جاباما " اخیرا با پیوستن به پروژه "سرزورزوما" و همراهی با تیم‌های بومی متخصص، مسیر جدید خود در حوزه مسئولیت‌ اجتماعی را با احیای جنگل‌های حرا تعریف کرده است. "سرزورزوما"، نام پروژه‌ احیای جنگل‌های حرا و برگرفته از نام منطقه‌ای در نزدیکی روستای گوران در جزیره‌ قشم است که روزگاری پوشیده از درختان حرا بوده است.
"جاباما" به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های گردشگری ایران، در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود، در تلاش است قدم موثری برای اطلاع‌رسانی حداکثری این پروژه به گردشگران و جامعه بردارد. پروژه زیست‌محیطی «سرزورزوما» تلاش می‌کند تا با کاشت مجدد این درختان، جان تازه‌ای به این جنگل‌ها بدهد.
جاباما مسئولیت خود را «گردشگری مسئولانه» می‌داند و برای تحقق این وظیفه درصدد است در کنار توسعه ظرفیت‌های گردشگری و بزرگ‌تر کردن این بازار، توجه خود را به نگهداشت مسئولانه و استاندارد جنبه‌های مختلف گردشگری معطوف کند. از همین‌رو همکاری با تیم‌های محلی که شناخت درستی از تاریخچه و فرهنگ و زیست‌بوم خود دارند، نه تنها به حمایت از این تیم‌ها بلکه به حفظ و توسعه هر بوم منجر می‌شود.
جنگل حرا یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های جهان و تنها جنگل غرقابی ایران است.
جنگل‌های حرا در سال‌های اخیر به‌دلایل فراوان از جمله چرای غیر اصولی دام، ورود بی‌رویه و غیر استاندارد توریست، عدم آگاهی مردم بومی، تغییرات زیست‌محیطی وغیره در معرض فرسایش قرار گرفته و چندان که به جنگل‌های زاگرس و هیرکانی پرداخته شده، به جنگل‌های حرا توجه نشده است.
http://asremizban.com/vdcicvay2t1au.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما