تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۷۱۱
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
اولین نمایشگاه ITB برلین پس از همه‌گیری کرونا افتتاح شد.  
ایرانی که ITB برلین را خالی نکرد!
۵۵۰۰ غرفه دار از ۱۶۹ کشور جهان محصولات گردشگری و مقاصد خود را برای ۳ روز به نمایش خواهند گذاشت.
 ایران در این دوره نمایشگاه، نماینده رسمی ندارد.
 شرکت گردشگری راد‌‌تراول که مجوعه‌ای فعال در عرصه گردشگری ایران محسوب می‌شود با وجود مشکلات و موانع بسیار میدان را خالی نکرده و تلاش کرد تا با حضور در این رویداد جهانی، در راستای معرفی ایران گام بردارد.
انچه می‌خوانید یاداشت "سجاد شالیکار" مدیرعامل رادتراول از ITB برلین است:
این روزها در بزرگترین نمایشگاه گردشگری دنیا در برلین آلمان به عنوان نماینده ایران عهده‌دار دیپلماسی گردشگری در تبادل با جامعه بین‌المللی شدم. دولت ایران و مهمتر از آن تشکل‌های بخش خصوصی تصمیم گرفتند به هر دلیلی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان شرکت نکنند و این مسئولیت خطیر بر شانه‌های من و مجموعه رادتراول قرار گرفت. تلاش می‌کنم در تعامل و گفتگو با نمایندگان کشورهای مختلف، ایران را به درستی معرفی کنم و با ایجاد تصویر مثبت متقاعدشان کنم که راه حل نزدیکی فرهنگ‌ها و دروازه صلح از مسیر گردشگری و دیپلماسی فرهنگی می‌گذرد و بستن این پنجره از سوی هر کسی که باشد نگرش نادرستی است.
در کنار تبیین واقعیت‌ها و تصویرسازی صحیح برای خارجی‌ها و جوامع بین‌المللی، نقش بی‌بدیل ایرانیان خارج نشین را در تنظیم روابط و تسهیل تبادلات نباید نادیده بگیریم. تهدید پنداری هموطنان در خارج، یکی از نادرست‌ترین تفکرات است. به نظر می‌آید بخشی از دلایل حضور نیافتن ایران در برلین همین تهدید پنداری حضور ایرانیان خارج نشین بوده که از نظر بنده مورد پسند نیست و باید بدانیم تحکیم هویت ملی و ایجاد وحدت اجتماعی از کارکردهای اصلی گردشگری و ارتباط فرهنگی است. برخلاف انتظار در روز اول نمایشگاه مورد توجه و محبت بخشی از ایرانیان مقیم خارج قرار گرفتم و تعدادی از هموطنان عزیز برای خداقوت گفتن و اظهار تشکر از حضورمان به غرفه ما آمدند که مایه دلگرمی و غرور بود. باور من بر اثرگذاری گردشگری در اقتصاد، فرهنگ و دیپلماسی یک باور قلبی و اصیل هست که موجب شده علی‌رغم انتفاع نبردن مالی و تحمیل هزینه، همچنان در این مسیر ثابت قدم باشم و برای آینده ایران با امید و علاقه تلاش کنم.
http://asremizban.com/vdccasqm82bqs.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سعید صفایی
feedback
United States
جناب شالیکار بهتون تبریک و دست مریزاد میگم که با این همه سختی و چشم انداز نه چندان خوب گردشگری ایران پا پس نمیکشید و میدان رو خالی نمیگذارید موفق باشید