تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۷۲۶
جالب است ۰ +
استقبال چینی‌ها از تور ایران شگفت‌انگیز بود.
تعجب آژانس‌های چینی از فروش تورهای ایران
به گزارش عصرمیزبان دولت چین، محدودیت‌های مسافرتی به ۶۰ کشور، از جمله ایران را لغو کرد و نام ایران را بار دیگر به فهرست مقاصد گردشگری چین بازگرداند.
‌ بنابر اعلام رسانه‌های چین، از ۱۵ مارس ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، شهروندان چینی اجازه دارند به ۶۰ کشور، از جمله ایران سفر توریستی داشته باشند.
«گلوبال تایمز» در گزارشی با اشاره به اینکه مسافران چینی به ندرت به خارج از کشور می‌روند اما مقاصدی که انتخاب می‌کنند ممکن است کمی متفاوت از دوران پیش از همه‌گیری باشد، عنوان کرده است: ایران از مقصدی که در قبل کمتر مقصد سفر گردشگران چینی بوده اکنون به یکی از مقاصد مطرح برای آنها تبدیل شده است؛ گردشگرانی که به روسیه، مصر و کشورهای منطقه قفقاز نیز چشم دوخته‌اند.
چیزی که آژانس‌های گردشگری را متعجب کرد این است که ایران اکنون و پس از مجاز شدن تورهای گروهی در اولویت سفرها قرار گرفته است.
یکی از کارمندان به نام «لو» از شرکت گردشگری UTour که در زمینه سفرهای بین‌المللی تخصص دارد، روز به گلوبال تایمز گفت که تور ۱۳ روزه این شرکت به ایران با قیمت ۲۹۸۰۰ یوان (۴۳۳۳ دلار) فقط ظرف یک روز به طور کامل فروخته شد. لو گفت که جدیدترین سفر موجود در اواخر آوریل خواهد بود.
لو گفت: «راستش را بخواهید ما شگفت زده شدیم و برای چنین استقبال زیادی از ایران آماده نبودیم. مشتریانی که ایران را انتخاب می‌کنند معمولاً بین ۴۰ تا ۵۰ سال سن دارند که توانایی بیشتری در درک عمق فرهنگ ایرانی دارند. همچنین این کشور سیاست‌های بدون ویزا را برای مسافران چینی در نظر گرفته است.» وی افزود که این آژانس در نظر دارد سفرهای خود را به ایران افزایش دهد.

در این زمینه بخوانید: ایران در قاب "شینهوا"

آژانس‌های دیگر به نقل از رسانه‌ها گفتند که تورهای ایران آنها به سرعت فروخته شد. یک آژانس مسافرتی به روزنامه «پیپر» گفته است که ۳۰ محل برای یک سفر ۱۰ روزه به ایران در عرض نصف روز فروخته شده است.
یک شهروند ۳۲ ساله ساکن پکن به نام ژی که قصد دارد به ایران سفر کند، به گلوبال تایمز گفت: «ایران دارای فرهنگ غنی ایرانی است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد مثل غذا و مناظر. علاوه بر این، با فرهنگ چینی بسیار متفاوت است.»
وی افزود که پس از بازگشایی مرزهای چین، کشورهای به طور سنتی محبوب آسیای جنوب شرقی مملو از مسافران هستند و مناظر شبیه به بخش جنوبی چین است اما ایران و کشورهایی که دور هستند، متفاوت ترند.
بازار سفرهای داخلی چین در تعطیلات روز کارگر که در اوایل ماه مه است، رونق خواهد گرفت. رسانه‌ها گزارش دادند که رزرو هتل‌های داخلی برای تعطیلات ۱۴۴ برابر در مقایسه با مدت مشابه در قبل از همه گیری در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.
برای توسعه گردشگری ورودی و با توجه به پیش بینی حضور میلیونی گردشگران چینی در سالهای پیش رو، شناخت علایق و سلیقه‌های آنها بسیار اهمیت دارد. بر طبق سوابق موجود،  بیش از 70 درصدگردشگران چینی به صورت گروهی و در قالب تور سفر می‌کنند. بیشترین فعالیت آنها در طول سفر دیدار از جاذبه‌ها و یادمان‌های فرهنگی و هنری و نیز تهیه عکس از بناها، موزه‌ها و بافت‌های تاریخی است. آرامش، امنیت، غذا و آگاهی از مقصد و معرفی جاذبه‌ها توسط خود چینی‌ها به یکدیگر و به ویژه بازاریابی دهان به دهان، از مهمترین دلایل و ایجاد انگیزه برای سفر گردشگران چینی است. آنها به عکاسی در سفر بسیار علاقه دارند و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به ویژه ویچت (Wechat) که حدود یک میلیارد نفر مشترک دارد، آنها را با دوستان و فامیل خود به اشتراک می‌گذارند. آشنایی کم گردشگران چینی به زبان انگلیسی باعث شده آنها بسیار به مترجم چینی نیاز داشته باشند، به همین دلیل از هم اکنون باید راهنمایان گردشگری داخلی و خارجی را در این زمینه آموزش دهیم.
http://asremizban.com/vdcicqay2t1ar.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما