تاریخ انتشار :شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۷۳۸
جالب است ۱ +
جشنواره ملی حلوا مسقطی لاری هفتم تا دهم فرودین در لارستان برگزار می‌شود.
حلوای مسقطی لاری؛ شیرینی با قابلیت جهانی
"زهرا لاریجانی" کارشناس‌مسئول فدراسیون گردشگری خوراک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و عضو شورای سیاستگذاری و دبیر کمیته علمی جشنواره حلوا مسقطی لاری در آستانه برگزاری جشنواره حلوا مسقطی لاری با آفتاب لارستان گفتگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.
حلوا مسقطی لاری به عنوان سوغات غذایی ایران در بسیاری از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها معرفی شده و مربوط به شهرستان لارستان در استان فارس است.
از زمانی که در حوزه گردشگری خوراک کار کرده‌ایم، حلوا مسقطی لاری را می‌شناسیم که به عنوان یک سوغاتِ غذاییِ معروف در کشور زبانزد است.
حلوا مسقطی لاری به غیر از این که قابلیت این را دارد که در سطح ملی معرفی شود قابلیت این را هم دارد که به عنوان یک شیرینی معروف ایرانی در سطح جهانی معرفی شود؛ اما متاسفانه آن جور که باید و شاید بر روی معرفی و برندینگ آن کار نشده است.
با توجه به اینکه حلوا مسقطی لاری طعم‌های مختلفی دارد و به صورت‌های مختلف نیز تهیه می‌شود می‌تواند بسیاری از ذائقه‌ها را در برگیرد، به همین دلیل به راحتی می‌تواند به عنوان یک شیرینی معروف ایرانی در تمام بسته‌هایی که به عنوان سوغات به خارج از کشور می‌رود جا بگیرد و معرفی شود.
برای معرفی فرهنگِ گردشگری و هنرهای یک منطقه، برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها بسیار ضروری است و می‌تواند باعث رونق گردشگری منطقه، درآمدزایی و رونق اقتصادی شود.
با توجه به اینکه شعار ملی گردشگریِ خوراکِ ایران "ایران، سرزمین رویایی فرهنگ‌های خوراک" و کمپین ملی گردشگری خوراک ایران نیز " با چشمانی بسته به رویای طعم‌های ایرانی سفر کنید" است، طعم‌های مسقطی لاری علاوه بر اینکه در سطح ملی معرفی می‌شود می‌تواند یکی از طعم‌های جهانی نیز باشد.
قرار است این جشنواره هر سال در تاریخ معینی در لار برگزار شود و در جدول رویدادهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز ثبت شود.
قرار است لار در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی به صورت قوی حضور یابد و این سوغات وزین ایرانی را معرفی کند.
امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، استانداری فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، شهرداری، شورای شهر و فرمانداری لارستان، جشنواره حلوا مسقطی لاری را هر ساله بهتر از سال‌های قبل، در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کنیم.
http://asremizban.com/vdcbuwbzprhbf.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما