تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۷۴۶
جالب است ۰ +
تعطیلی پارک جنگلی حتی بعد از افطار

بفرمایید جنگل‌های اطراف!

بعید نیست شاهد تعطیلی دایمی این پارک جنگلی بزرگ شمالی باشیم.
منطقه نمونه گردشگری و پارک جنگلی زارع با پارادوکس در رفتار مسئولان استانی مواجه است.
بفرمایید جنگل‌های اطراف!
به گزارش عصرمیزبان این پارک جنگلی که در سالیان اخیر با سرمایه‌گذاری انجام شده به مقصد گردشگری ساری تبدیل شده، با چالش‌هایی مواجه می‌شود که کسب و کار صدها نفر را با بحران مواجه می‌کند.
در شهری که قرار بود در سال ۲۰۲۲ با شعارهای مردم‌پسند، پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو باشد با تصمیماتی مواجه می‌شوید که پایانی است برای هرگونه سرمایه‌گذاری در این شهر شمالی.
با وجود واگذاری امنیت و نظم این پارک به نیروهای معرفی شده از سوی فراجا، باز هم شاهد اتخاذ تصمیماتی هستیم که منجر به تعطیلی این منطقه نمونه گردشگری می‌شود.
 گردشگری در ساری در سال‌های گذشته با حضور شهرداری جوان و مقتدر در حال جان گرفتن بود و ساری در ردیف شهرهای گردشگر‌پذیر ایران قرار گرفت. اما پس از پایان فعالیت او، این شهر پرجاذبه اما فقیر در زیرساخت‌ها، به دلیل تنگ‌نظری مدیران غیر بومی و متعلق به سایر شهرهای استان، با پس‌رفت و خاموشی مواجه شد.
در روز طبیعت با بستن درب تنها پارک جنگلی ساری، گردشگران و خانواده‌ها را به جنگل‌های اطراف سوق دادند و حتی بعد از افطار هم اجازه بازگشایی پارک داده نشد. این در حالی است که در پارک جنگلی به راحتی امکان مدیریت حضور مردم فراهم است. با اندکی تدبیر می‌شد با برپایی برنامه‌هایی نظیر بوستان‌های تهران و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و پهن کردن سفره‌های افطاری ساده، هم مجموعه بزرگ جنگلی زارع را نبست و هم مسیر درستی به حضور گردشگران داد.
کسب و کار صدها نفر با وجود در اختیار گرفتن نیروهای مورد تایید فراجا و ایجاد ایستگاه پلیس، قربانی تصمیماتی شده که حتی فرماندار ساری و استاندار مازندران هم با آن موافق نیستند و این تعطیلی را به صلاح نمی‌دانند.
باخبر شدیم تلاش‌های فرماندار این شهرستان هم برای بازگشایی منطقه نمونه گردشگری زارع نتیجه‌بخش نبود.
شنیده‌ها حاکی است سرمایه‌گذار مجموعه با این رویه تمالی به ادامه کار ندارد و بعید نیست شاهد تعطیلی دایمی این پارک جنگلی بزرگ شمالی باشیم.
http://asremizban.com/vdcakin0149ny.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما