تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۸۱۸
جالب است ۰ +
طناز طباطبایی از نابودی فرزند ۵۰۰ ساله ایران خشمگین شد.
خشم طناز طباطبایی از نابودی فرزند ۵۰۰ ساله ایران
به گزارش عصرمیزبان طناز طباطبایی، بازیگر سینما و تلویزیون به نابودی درخت انجیر معابد ۵۰۰ ساله کیش که یک اثر گردشگری بود، واکنش تندی نشان داد.
طناز طباطبایی در اینستاگرام خود نوشت:
«نکنه اینجا هم میخواین برج بسازین؟
این همه زیبایی و نعمت این سرزمین لیاقت میخواد.
تمام منابع و طبیعت و زیبایی و معماری و... این سرزمین ، دونه دونه دارن نابود میشن.
امان از بی‌سوادی و کج فهمی.»
درخت انجیر معابد کیش که یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه بود و از لحاظ تاریخی و طبیعی ارزش بسیاری داشت، بر اثر هَرَس غیراصولی از بین رفته است. مرگ این درخت که برای بومیان این منطقه جایگاه مقدسی داشت، خشم بسیاری را برانگیخت.
درخت انجیر معابد که در گویش مردمان جنوب کشور «لور» نامیده می‌شود،‌ قدیمی‌ترین و مهم‌ترین درخت جزیره کیش بود که در شمال این جزیره و منطقه‌ای موسوم به دره پرتغالی‌ها دیده می‌شد. درختی سر سبز و تنومند که یکی از مهم‌ترین دیدنی‌ های کیش بود و هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای این گنجینه و جاذبه طبیعی جزیره، راهی مجموعه درخت سبز می‌شدند.
نگاه فضای سبزی به این اثر گردشگری و هَرَس غیراصولی باعث از دست رفتن ارزش گردشگری این درخت شد. با مواد نگهدارنده خاصی از این درخت مواظبت می‌شد. مرتضی رمضانی گالشی، معاون گردشگری منطقه آزاد کیش در واکنش به هرس غیر اصولی قدیمی‌ترین درخت سبز کیش که منجر به نابودی آن شده است، گفت: عاملین این اقدام به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.
http://asremizban.com/vdcakana149n6.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما