تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۸۶۱
جالب است ۰ +
شاهنامه فردوسی در روسه اجرا شد.
تماشای زال و رودابه در روسه
چهارمین برنامه بزرگ اجرای شاهنامه فردوسی در شمالی‌ترین شهر بلغارستان در کنار دانوب و شهر روسه اجرا شد.
به گزارش عصرمیزبان تالار تئاتر ۵۰۰ نفره این شهر شاهد حضور مردم و علاقه‌مندان به هنر تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران زمین بود؛ مردمی که با پرداخت بهای بلیط ورودی علاقه‌مندانه منتظر بودند تا داستان زال ایرانی و رودابه همسر او را که نماد پیوند ناگسستنی اقوام ملت ایران در طول تاریخ بوده است را تماشا کنند.
این نمایش ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید و شرکت کنندگان برای دیدن این نمایش از ابتدا تا انتها شاهد نمایش پوشش اصیل و عفیفانه و فرهنگ و آداب ایرانی به زبان بلغاری بودند.
گروه هنرمندان بلغاری در چهارمین شهر با تسلط بسیار خوبی که به اسامی شخصیت‌های تاریخی ایران مانند سام، منوچهر، رودابه، زال، مهراب شاه کابلی و سایر شخصیت‌ها داشتند، توانستند مخاطبان را با گوشه‌هایی از فرهنگ کهن ایران آشنا کنند.
همچنین، هم‌زمان با این نمایش تاریخی نمایشگاه صنایع دستی ایران هم در تالار هنرهای نمایشی شهر روسه به نمایش در آمد. 
روسه پنجمین شهر بزرگ بلغارستان در 300 کیلومتری صوفیه و هفتاد و پنج کیلومتری بخارست پایتخت رومانی است. معماری آن بسیار باستانی و سنتی از نوع باروک و روکوکو بوده و از لحاظ زیبایی و تاریخی به آن «وین کوچک» لقب داده‌اند.
به شهر ورسه در بلغارستان به شکلی عنوان شهر اولین‌ها را نیز داده‌اند. بسیاری از مظاهر صنعت از جمله خط آهن و نیز صنعت چاپ و دیگر صنایع برای اولین بار در این شهر وارد شده و به شهر ادبیات و هنر نیز مشهور است.
http://asremizban.com/vdciczav2t1aq.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما