تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۸۶۷
جالب است ۰ +
فاز اول موزه نساجی شمال کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
موزه نساجی شمال ایران در قاسم‌آباد
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: فاز اول موزه نساجی شمال کشور به زودی در روستای جهانی قاسم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.
ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه استان گیلان بیش از ۲۷ موزه دارد، اظهار کرد: نیمی از موزه‌های گیلان طی دو سال اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی افزود: احداث و یا احیاء موزه‌ها می‌تواند در شناخت تاریخ، فرهنگ و تمدن و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان برای گردشگران، نقش موثری داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بهره برداری از فاز اول موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: فاز اول موزه نساجی که تنها موزه نساجی شمال کشور است می‌تواند در شناخت صنعت نساجی گیلان نقش مهمی ایفا کند.
وی همچنین از راه اندازی موزه خانه خلاقیت چادرشب خبر داد و اضافه کرد: در خانه خلاقیت چادرشب روستای قاسم آباد محصولات چادرشب نشان داده می‌شود و هنرمندان صنایع دستی به صورت زنده به بافت چادرشب، پرداخته و محصولات خود را به فروش می‌رسانند.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: تعداد زیادی از اقلام چادرشب در طی سنوات گذشته و حال حاضر در این مجموعه، جمع‌آوری و ابزارآلات متعلق به این محصول جهانی توسط همکاران در این مجموعه جانمایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمع آوری محصولات و ابزارآلات چادرشب، تصمیم برآن شد که خانه خلاقیت چادرشب تبدیل به موزه خانه خلاقیت چادرشب شود تا بدین گونه به معرفی این صنایع دستی کهن بپردازیم.
 
  http://asremizban.com/vdcebf8vijh8p.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما