تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۸۶۹
جالب است ۱ +
دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برگزار می‌شود.
بی‌مهری دو وزارتخانه به گردشگری سلامت
دبیرکل مرکز گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی  روز‌های ۲۵ تا ۲۷ تیرماه در مرکز همایش‌های صداو سیما برگزار می‌شود.
مجید زنگویی با اشاره به توانمندی‌های ایران در توسعه گردشگری سلامت گفت: خدمات پزشکی و قیمت هزینه‌های درمانی در سطح خیلی خوبی در جهان قرار دارد و برای همه این سئوال مطرح است که چرا در این عرصه ایران در سطح بین‌المللی ظهور پیدا نمی‌کند. متاسفانه حرکت مراکز درمانی و بیمارستانی ما در این حوزه نظامند و مستمر نبوده است.
زنگویی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته سعی کردیم با مراکز درمانی خوب کشور در این خصوص ارتباط بگیریم. در این رویداد نمایندگانی از ۳۰ کشور حضور خواهند داشت. این رویداد صرف حضور در یک نمایشگاه نیست بلکه مراکز درمانی به جهان معرفی می‌شوند.
دبیر کل مرکز گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خراسان جنوبی و بیمارستان‌های مرکز طبی کودکان، قلب، مرکز سرطان برکت و تعدادی از بیمارستان‌های شهرستان‌ها در این حوزه ورود کرده‌اند.
زنگویی افزود: باید در حوزه گردشگری سلامت به تمام دنیا فکر کنیم و انتظار ما از وزارت گردشگری و بهداشت مشارکت جدی‌تر است.
دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بیان گفت: اقتصاد وابسته به نفت معظل ۴۳ سال گذشته بوده است. 
محمد علی محسنی بندپی مجلس افزود: دسترسی به خدمات پزشکی، کیفیت خدمات پزشکی و دسترسی به مراکز درمانی در ایران مطلوب است. سال گذشته با بی‌مهری وزارت گردشگری و بهداشت و درمان در این خصوص روبرو شدیم و ردپای این دو وزارتخانه را خالی دیدیم.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از غافل شدن از بخش خصوصی و تعاونی‌ها افزود: امسال یک فصل خاصی به میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اختصاص پیدا کرده است. در قانون برنامه هفتم باید سالی یک میلیارد یورو برای صادرات دارو اختصاص دهیم.
وی اضافه کرد:باید طی برنامه هفتم توسعه سالی ۶ میلیارد یورو از گردشگری سلامت کسب در آمد کنیم؛ ضمن اینکه ۷۰۰ میلیون یورو از طریق جذب دانشجویان خارجی کسب در آمد داشته باشیم.
http://asremizban.com/vdcgry974ak93.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما