تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۸۸۳
جالب است ۰ +
این هفته سفیر ایتالیا در ایران به گیلان سفر کرد.
جنگ جهانی دوم جلوی چشمان سفیر ایتالیا در لاهیجان
به گزارش عصرمیزبان در جریان این سفر "جوزپه پرونه" به همراه معاونین خود از موزه جنگ جهانی دوم ونگارد لاهیجان بازدید کرد.
موزه جنگ جهانی دوم ونگارد لاهیجان، سال ۱۴۰۰ توسط "کارن امیدی" جوان اهل لاهیجان و کارشناس گردشگری که سال‌هاست در زمینه تاریخچه جنگ جهانی دوم در ایران و اروپا تحقیق می‌کند، تاسیس شده است.
او در بازدید از موزه‌های مختلف جهان با برخی کهنه سربازان جنگ جهانی دوم دیدارهایی داشته و علاوه بر تحقیق پیرامون این برهه تاریخی، توانسته یادگارهایی را برای موزه خریداری و تهیه کند.
در این موزه اتاق هایی به تفکیک نام کشورهای درگیر جنگ جهانی دوم قرار دارد که در آن اشیاء و اسناد تاریخی هر کشور در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
در دیدار سفیر ایتالیا از این موزه، کارن امیدی درباره نقش ایتالیا و ایران در جنگ جهانی دوم و همچنین درباره‌ی نقش مهاجران لهستانی در ایران که بعدها در نبرد مونته کاسینو ایتالیا شرکت داشتند مطالبی را شرح داد.
در ادامه مهمانان از بخش‌های مختلف موزه از جمله اتاق متفقین غربی، اتاق آلمان، اتاق شوروی، اتاق ایران، کتابخانه، سالن نمایش فیلم و اتاق اسلحه بازدید کردند که در هر یک از این بخش‌ها مواردی هم‌چون شرایط ایران در زمان اشغال متفقین، وقایع تاثیرگذار در جبهه نبرد اروپا، مطبوعات آلمان در زمان جنگ جهانی دوم، انواع سلاح و لوازم سربازان و فیلم‌های مستند کمتر دیده شده و بسیاری موضوعات دیگر مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
 سفیر ایتالیا با ابراز شگفتی از کیفیت محتوایی موزه ونگارد لاهیجان، این موزه را بعنوان مکانی فرهنگی برای جذب گردشگران و پژوهشگران حائز اهمیت دانست. از طرف موزه ونگارد نیز هدایایی به سفیر ایتالیا اهدا شد.
موزه جنگ جهانی دوم ونگارد لاهیجان یکی از معدود موزه‌های خصوصی ایران و همتراز موزه های شخصی اروپا است که تاکنون بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی و چهره‌های مختلف فرهنگی از این موزه بازدید کرده‌اند.
http://asremizban.com/vdcca1q482bq4.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما