تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۹۳۹
جالب است ۰ +
معظلی که سال‌هاست گریبانگیر گردشگری ایران است.
تشکیل ستاد سرویس بهداشتی
 شاخص دسترسی ایرانی‌ها به توالت عمومی پایین‌تر از میانگین جهانی است.
کمبود، نامناسب و مدرن نبودن توالت‌‌های عمومی یکی از مهم‌ترین چالش‌های ایران در حوزه گردشگری خارجی و حتی داخلی است.
در این راستا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تشکیل ستاد ساماندهی سرویس‌های بهداشتی خبر داد.
به گزارش عصرمیزبان سید عزت‌الله ضرغامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز جلسه ستاد ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در حضور خودم برگزار شد. کارهای خوبی انجام شده و در حال انجام است. مساجد و امامزاده‌های بین‌راهی، فرصت‌های خوبی هستند. مساجد اهل سنت در طول‌ روز باز و سرویس‌هایشان، تمیز است. بسیاری از مساجد شیعه، فقط موقع نماز باز است؛ این خوب نیست!»
پیش از این نیز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته بود: «من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالا کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می‌گویند آقا شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است.»
سال ۱۳۸۶ هم مصوبه‌ای درباره الگوی نمونه واحدهای خدماتی و سرویس‌های بهداشتی بین راهی از سوی سازمان میراث فرهنگی به هیات دولت ارائه و تصویب شد و سازمان‌های مختلف ملكف به اجرای اقداماتی در این زمینه شدند. رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور در اواخر همان سال وعده ساخت هزار مجتمع گردشگری را داد و گفت كه تا قبل از سال ۱۳۹۰ در هر ۲۵ كیلومتر از راه‌های كشور یك سرویس بهداشتی ساخته می‌شود. وزارت جهاد كشاورزی و مسكن و شهرسازی نیز مكلف‌ شدند با معرفی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به واگذاری زمین به متقاضیان ساخت سرویس‌های بهداشتی اقدام كنند.
همچنین بر اساس بندهای دیگر این مصوبه، وزارت نیرو مكلف شد پس از اعلام نقاط ازسوی سازمان میراث فرهنگی، برای تامین آب و برق تمامی سرویس‌های بهداشتی یادشده بااستفاده ازمنابع داخلی اقدام و وزارت راه نیز مكلف شد، مسیرهای دسترسی به واحدهای موضوع این مصوبه را پس از اعلام نقاط از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد كند.
 
http://asremizban.com/vdcebo8oijh8x.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما