تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۹۴۶
جالب است ۰ +
بزرگترین شهر ترکیه مورد اقبال ایرانی‌هاست.
گردشگران ایرانی در استانبول سوم شدند!
استانبول، در هشت ماه نخست سال میلادی پذیرای بیش از ۱۱.۵ میلیون گردشگر خارجی بوده است.
به گزارش عصرمیزبان به نقل از دیلی صباح گردشگران ایرانی پس از روس‌ها و آلمانی‌ها، بیشترین شمار گردشگران خارجی ورودی به شهر استانبول ترکیه را تشکیل می‌دهند.
بازدیدکنندگان خارجی از استانبول به ترتیب از کشورهای روسیه (۱۷۹,۰۱۷)، آلمان (۱۲۷,۴۸۶)، ایران (۱۰۱,۴۵۹) و ایالات متحده (۸۱,۲۵۷) هستند. شهروندان این کشورها در ماه اوت بیشترین سفرها را به این شهر داشتند. ورودی از عربستان سعودی نیز ۷۴,۶۶۴، بریتانیا ۷۲,۰۰۲ و فرانسه ۶۱,۸۵۰ نفر بوده است.
در میان کشورهای عربی، عربستان سعودی جایگاه برتر خود را حفظ کرده و پس از آن عراق، کویت، الجزایر، اردن، مراکش، لیبی و مصر قرار گرفته‌اند.
وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد تعداد گردشگران ووردی به این کلان‌شهر که بیشتر به عنوان پل بین اروپا و آسیا توصیف می‌شود، از ژانویه تا آگوست، ۱۳.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۱.۵۲ میلیون نفر رسیده است.
این رشد به دلیل هجوم مسافران اروپایی بویژه آلمانی‌ها و بریتانیایی‌ها بوده است. علاوه‌بر اینکه گردشگران روس، عمدتاً به دلیل محدودیت‌های پروازی اعمال‌شده توسط کشورهای غربی به دلیل جنگ اوکراین، با شمار قابل ملاحظه‌ای ترکیه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.
ورودی کشورهای حوزه خلیج فارس به ترکیه با رهبری عربستان سعودی نیز شتاب بیشتری گرفته است.
دروازه اصلی شهر، یعنی فرودگاه استانبول، همچنان نقشی محوری در تسهیل سفرهای بین‌المللی ایفا می‌کند.
http://asremizban.com/vdccaeqo82bq0.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما