تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۹۶۸
جالب است ۰ +
پایتخت خیار شور ایران باید نامیدش.
پاییز پُرشور پایتخت خیار شور ایران
به گزارش عصرمیزبان خاک حاصلخیز، آب شیرین و هوای خنک این منطقه را عامل اصلی تولید خیار شور بی‌نظیر در این منطقه عنوان کرد.
پیچ و خم جاده منتهی به دامنه‌های گرین کوه را که طی می‌کنی به منطقه پرتکاپوی "وِنایی" می‌رسی، حیاط هر خانه به کارگاهی برای فرآوری خوراکی‌هایی همچون خیارشور، انواع ترشی و سبزیجات تبدیل شده است.
«ونایی» یکی از چندین شهر هدف گردشگری در بروجرد است که هر چند در تمام سال انتخابی پر از جاذبه برای گردشگران است، اما فصل پاییز به دلیل همزمانی با تهیه و فرآوری انواع خیارشور، ترشی و لواشک‌های متنوع پویایی بیشتری به خود گرفته و این را از رونق کارگاه‌های کوچک و بزرگ در ورودی این شهر می‌توان مشاهده کرد.
منطقه ونایی بیش از هفت هزارتن خیارشور تولید می‌کند.
۲۵۰ کارگاه خانگی تولید خیار شور به صورت سنتی و ۲۰ کارگاه به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در این شهر به کار تولید خیار شور مشغول هستند.
ونایی در انتهای جاده گردشگری گلدشت منتهی به دامنه های گرین کوه واقع شده است که در طول این مسیر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی هم‌چون باغات و سراب‌ها، امکاناتی نظیر چایخانه‌های سنتی، قهوه‌خانه و اقامتگاه‌های بوم‌گردی فراهم است و به ماندگاری گردشگر کمک می‌کند.
 
http://asremizban.com/vdcgr79y4ak93.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما