تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۰۱۴
جالب است ۰ +
ازبکستان سراغ قطار گردشگری رفت.
ازبکستان سراغ قطار گردشگری رفت
ازبکستان قطار توریستی لوکسی را راه‌اندازی می‌کند که شهرهای بزرگ و مهم گردشگری کشور را متصل می‌کند.
به گزارش عصرمیزبان به نقل از اینتلی نیوز قرار است تا پایان سال 2026 یک قطار توریستی لوکس تاشکند را به شهرهای تاریخی سمرقند، بخارا و خیوه در ازبکستان متصل کند.
این پروژه طی توافق نامه‌ای در ۱۷ اکتبر به امضای راه آهن ازبکستان، شرکت ایتالیایی آرسنال (ارائه دهنده خدمات مهمانداری لوکس) و کمیته دولتی گردشگری ازبکستان در سمرقند امضا شد.
این توافق در جریان یک مجمع سرمایه‌گذاری که در حاشیه بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) برگزار شد، امضا شده است.
آرسنال طراحی و ساخت قطار کلاس لوکس را که در مسیر تاشکند - سمرقند - بخارا - خیوه فعالیت خواهد کرد، انجام خواهد داد. قطارهای پرسرعتی که در ازبکستان دیده می شود، هم اکنون در چندین کشور اروپایی، عربستان سعودی و امارات در حال خدمت هستند.
در ماه اوت، راه آهن ازبکستان پیشنهادی از سوی آرسنال در مورد راه‌اندازی قطار توریستی پرسرعت که از اروپا به چین و از طریق روسیه کشیده می‌شود، را بررسی کرد.
در سال 2017، ازبکستان به عنوان بخشی از مرحله اول ارتقای برنامه‌ریزی شده برای راه آهن، انبارهای نورد دوران شوروی خود را با قطارهای سریع اسپانیایی جدید که تاشکند را به سمرقند متصل می‌کند ارتقا داد.
http://asremizban.com/vdch.znzt23nvkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما