تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۱۰۲۷
جالب است ۰ +
انتشار تصاویر غرفه عربستان در اکسپو 2025 اوزاکا همه را غافلگیر کرد!
شگفتانه عربستان برای اکسپو 2025
 اكسپو 2025 اوزاکا به عنوان یكی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت و فناوری جهان، فرصت و ظرفیت بزرگی برای معرفی توانمندی کشورها است. نمایشگاهی كه قرار است به مدت شش ماه دایر باشد و بر اساس پیش‌بینی‌ها، دستكم 30 میلیون نفر از آن بازدید كنند.
به گزارش عصرمیزبان نخست وزیر ژاپن همان روز و پس از اعلام پیروزی در این رقابت اعلام كرد «نمایشگاهی را به جهانیان معرفی خواهند كرد كه موجب تعجب همگان باشد. در این دوره از نمایشگاه اکسپو ۵۳۰ کشور از سراسر جهان حضور خواهند داشت.
در این راستا عربستان به تازگی نخستین تصاویر از طراحی غرفه و لوگوی خود برای نمایشگاه مورد انتظار اکسپو 2025 اوزاکا را منتشر کرده است. از این کانسپت و لوگو طی یک ضیافت شام فرهنگی در حاشیه کنفرانس رودخانه دوجیما در شهر اوزاکا، ژاپن رونمایی شد.
این کانسپت معماری با امضای شرکت فاستر + پارتنرز (Foster + Partners) جلوه‌ای از رابطه عربستان و ژاپن را از طریق میراث و معماری به نمایش می‌گذارد. طراحی پایدار این طرح ادای احترامی به محیط طبیعی کشور عربستان است. این طرح مفهومی شکل‌های بیابانی را با عناصر معماری مدرن ترکیب کرده و نمادی از ارتباط بین میراث تاریخی و پیشرفت‌های آینده را ارائه می‌کند.
این غرفه نمایشگاهی بر مسئولیت زیست‌محیطی تاکید زیادی داشته و دارای ویژگی‌هایی برای کاهش انتشار کربن، استفاده از سامانه روشنایی کم مصرف، و برداشت آب باران است و همچنین به پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی پاک مجهز است.
هویت عربستان در نمایشگاه اکسپو 2025 اوزاکا از طریق یک لوگو ابتکاری که کلمه سعودی (Saudi) را به سبک خط ژاپنی و به شکل نقشه کشور عربستان ترکیب می‌کند، آشکار می‌شود.
این طرح معماری تعهد به اصالت، تداوم، طراحی انسان محور، زیست‌پذیری و پیشرفت فناوری را نشان می‌دهد و در عین حال تعهد راسخ به روش‌های پایدار را برجسته می‌کند.
http://asremizban.com/vdcb.5b8urhbgziupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما