تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۰۳۵
جالب است ۰ +
هفته آشپزی ایتالیا در تهران داغ بود.
شوی آشپزی ایتالیایی‌ها در پایتخت
به گزارش عصرمیزبان به نقل از سفارت ایتالیا به مناسبت هفتمین دوره هفته آشپزی ایتالیایی در جهان، سفارت ایتالیا در همکاری با دفتر موسسه تجارت خارجی ایتالیا ICE در تهران، مجموعه‌ای از رویدادهای نوآورانه را با هدف ترویج و ارج نهادن به کیفیت محصولات غذایی و نیز فرایند تولیدشان به سبک و سیاق کشورمان برنامه‌ریزی کرد.
این امر با گذری از دنیای خوراک که مسیر آن توسط سرآشپز «جوزپه دی بلا» و طبخ کننده حرفه‌ای پیتزا، «ماریو بلکاسترو» که از جانب فدراسیون آشپزی ایتالیا و به همین مناسبت به تهران آمده بودند، شکل گرفت.
مجموعه مراسم یاد شده در پایتخت ایران با یک شوی آشپزی مختص پخت پیتزای ناپلی در رستوران سینسیر در ۱۴ نوامبر برابر با ۲۳ آبان آغاز شد و پس از آن با یک ناهار حرفه‌ای و ممتاز در هتل اسپیناس پالاس تا ۱۶ نوامبر برابر با ۲۵ آبان ادامه یافت که الهام گرفته از ترکیب سنت، خلاقیت و نوآوری بود.
در نهایت، این رویدادها در بنلی لانژ در ۱۸ نوامبر برابر ۲۷ آبان با به نمایش گذاشتن آداب و رسوم آشپزی محلی به پایان رسید. در این مراسم، غذاهایی مرتبط با سنت‌های خاص محلی ایتالیا ارائه شدند.
موضوع محوری رویداد آخر اصالت آشپزی ایتالیایی و رژیم غذایی مدیترانه‌ای بود که همراستا با موضوع این دوره از هفته آشپزی ایتالیایی است: «بر سر میز با غذای ایتالیایی، سلامت همراه با طعم خوش».
در طول سه مراسم فوق، که بیش از ۲۰۰ نفر از فعالان اقتصادی، رستوران داران، خبرنگاران، اینفلوئنسر ها و چهره‌های مطرح دنیای هنر و نمایش در آن حضور یافتند، دو سرآشپز ایتالیایی، محصولات غذایی و دستور پخت‌های ایتالیایی را از طریق مجموعه‌ای از نمایش‌های آشپزی که بسیار مورد توجه قرار گرفت، شرح و توضیح دادند.
در جریان این رویدادها به نامزدی آشپزی ایتالیا برای درج در فهرست میراث فرهنگی بشری غیرمادی یونسکو نیز اشاره شد. همچنین، در پیوند با هفته زبان ایتالیایی در جهان که به تازگی به پایان رسیده است، چند ویدئو که از سوی بنیاد Casa Artusi تهیه شده و مرتبط با گستره زبان و فرهنگ آشپزی ایتالیایی بود، به نمایش در آمد.
http://asremizban.com/vdca.en6k49nwm5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما