تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۰۶۴
جالب است ۰ +
بندر بوموسی بهمن ماه افتتاح می‌ شود.
بوموسی از بهمن جان می‌گیرد
بندری چند منظوره که هم پتشیبانی حمل بار و هم حمل مسافر را  بر عهده دارد و زمینه رونق زندگی برای شش هزار نفر از اهالی جزیره را فراهم می‌کند. این بندر با وسعت 17 هکتار و آبخور 6.5 متر می‌تواند پذیرای شناورهای 7 هزار تنی باشد.
 مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اعلام خبر افتتاح این بندر گفت: بهمن ماه، رییس جمهوری بندر بوموسی را افتتاح می‌کند.
مرتضی سالاری با بیان اینکه بندر بوموسی جنوبی‌ترین بندر کشور محسوب می‌شود که موقعیت بسیار استراتژیکی دارد، ادامه داد: این بندر با هدف پشتیبانی از جزیره بوموسی و حمل و نقل اهالی جزیره افتتاح می‌‍شود و البته بندری در این جزیره وجود داشت اما برای یک بندر فعال یکسری از الزامات تعریف شده و باید این الزامات در این بندر دیده می‌شد. این حداقل‌ها در این جزیره و بندر فعلی وجود نداشت، از این رو سازمان بنادر زیرساخت‌های دریایی و بندری را با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد ریال ایجاد کرده و ساختمان مرجع دریایی و ترمینال دریایی و کریدور مسافری ساخته شده است. 
همچنین با راه‌اندازی بندر بوموسی محصولات شیلاتی به امارات و سایر مقاصد صادر می‌شوند .در این جزیره صنایع شیلاتی فعال است و این بندر می‌تواند مبدا صادرات محموله‌های شیلاتی باشد. 
http://asremizban.com/vdcc.eqsa2bqx0la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما