تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۱۰۹۹
جالب است ۰ +
تعداد نظر۲
دورهمی متفاوت اهالی رسانه در سعدآباد رقم خورد.
گفتگوی ظریف با ضرغامی در میان ظروف!
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد میزبان نشست صمیمی وزیر میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران این عرصه بود.
نشستی چهار ساعته که در موزه ظروف برگزار شد و فارغ از معیارهای رسمی نشست‌های رسانه‌ای به دل‌گویه‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حوزه میراث و گردشگری اختصاص داشت.
عزت‌الله ضرغامی بیشتر شنونده بود و گاهی هم با موضوعات مطرح شده همراهی می‌کرد تا گفت‌و‌گو را مدیریت کند.
ضرغامی رسانه‌ای‌‌ترین وزیر کابینه دولت سیزدهم است و شاید همین دلیل موجب شده تا کمتر به نشست‌های این‌گونه اقبال نشان دهد. اما در پایان قول داد تا به دیدارهای فصلی و هم‌اندیشی با اهالی رسانه بیشتر توجه کند. نشست با وزیر گردشگری خبری نبود بنابراین از انتشار آنچه در این دیدار گذشت خودداری می‌کنیم.
فعالان رسانه‌ای حاضر موضوعات و نقدهای متفاوتی را مطرح کردند که وزیر علاوه بر یاداشت برای بعضی از موضوعات نکاتی را عنوان می‌کرد.

آنچه بیش از همه در این سخنان پررنگ بود، تلاش ضرغامی برای تغییر نگرش و پایان دادن به درک نادرست برخی مسئولان و نهادهای تصمیم‌گیرنده و تاثیرگذار نسبت به حوزه وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.
او بارها تاکید کرد که گردشگری در ایران نیازمند فهم شرایط واقعی از لایه‌های اجتماعی جامعه است و نباید باورهای فردی را محور تصمیم‌گیری‌های عمومی قرار داد. تنها وزیر فعال در شبکه‌های اجتماعی معتقد است که شادی و نشاط سالم نیاز امروز جامعه ایران است و گردشگری می‌تواند علاوه بر ره‌آورد اقتصادی و معرفی ایران در ابعاد بین‌الملل، حال بهتر عمومی مردم را رقم زند.

او عنوان کرد که هزینه‌های بسیاری را برای تحقق این رویکرد پرداخته است و در ادامه مسیر نیز به جان خواهد خرید زیرا زدن زیر میز موانع مادی و فکری هزینه دارد. وزیر میراث فرهنگی خطاب به اهالی رسانه گفت اگر به وجود این موانع خودساخته باور دارند او را در تبین موضوعات همراهی کنند.
او ماجرای سرویس‌های بهداشتی را نمونه پرحاشیه‌ای عنوان کرد که با جدیت و موفقیت در حال پیگیری است و اگر بدان ورود پیدا نمی‌کرد هیچ‌کس مسئولیت این موضوع مهم را نمی‌پذیرفت و امروز افتخار می‌کند که او را وزیر سرویس بهداشتی بنامند.

او از عملکرد این وزارتخانه حرفی نزد و به جای آن کتابچه‌های کارنامه خود را میان جمع حاضر توزیع کرد.
نشست در سالن موزه ظروف با صمیمیت تمام شد اما گپ و گفت اهالی رسانه با ضرغامی در محوطه فرهنگی تاریخی سعدآباد ادامه پیدا کرد و حتی با توضیح میدانی سه درخت قطع شده و پرحاشیه سعدآباد نیز همراه بود.
نشست صمیمی و دوستانه ضرغامی با فعالان رسانه‌ای این عرصه با مدیریت خوب مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی و مجموعه سعدآباد برگزار شد.

  http://asremizban.com/vdca.on6k49nwo5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کرمانیان
feedback
Iran, Islamic Republic of
درد واقعی گردشگری عمیق‌تر از ایناست اقا جان.
اقای ضرغامی هم نمی تونه کاری انجام بده
هرچند از بقیه زورش بیشتر می رسه و فعالتر هست.
سلطانی
feedback
Iran, Islamic Republic of
در استان‌ها مدیران ایشون باوری به این حرف‌ها ندارند
برای همین اتفاقی نمی‌یوفته