تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۱۳۵۵
جالب است ۱ +
نمایشگاه آثار هنرمند روس با الهام از شاهنامه گشایش یافت.
الهام هنرمندانه از شاهنامه در مسکو
نمایشگاه آثار نقاشی و مجسمه "سرگئی فئوفانوف" هنرمند روس با الهام از شخصیت‌های شاهنامه و به مناسبت گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بلندآوازه ایران در سالن تئاتر مدرسه هنرهای دراماتیک مسکو آغاز به کار کرد.
در این نمایشگاه که با حضور رایزن فرهنگی سفارت ایران در مسکو و جمعی از هنرمندان روس آغاز به کار کرد، ۳۰ تابلوی نقاشی و ۴۰ مجسمه که با الهام از شاهنامه و اسطوره‌های این اثر فاخر زبان فارسی خلق شده است، در معرض دید عموم قرار گرفت.
فئوفانوف هنرمند روس نیز در سخنانی در این آیین گفت: شیفته فرهنگ ایران،‌ شاعران فوق‌العاده ایرانی، مینیاتور، فردوسی و اثر او، شاهنامه هستم و سالیان زیادی است که در این فضا سیر می‌کنم.
وی ادامه داد: گاه به خودم می‌گویم که دیگر کار در این حوزه کافی است اما من نمی‌توانم از فرهنگ ایران و شاهنامه جدا شوم چون همواره من را به خود جذب می‌کنند؛ من به نوعی، عاشق شخصیت‌هایی هستم که آنها را در قالب نقاشی و مجسمه به تصویر کشیده‌ام.
در این آیین برخی هنرمندان پیشکسوت روس به بیان دیدگاه و ارزیابی خود از آثار این نمایشگاه پرداختند.
بهره‌گیری از مبنای اصیل برای کار هنری، بکارگیری روش جدید و استفاده از عناصر و مواد مختلف در این آثار از نکاتی بود که این هنرمندان در وصف آثار این هنرمند روس درباره شخصیت‌های شاهنامه اشاره کردند.
شاهنامه‌خوانی به زبان فارسی و روسی بخش دیگری از این آیین بود.
این نمایشگاه تا ۲۷ ژوئن (هفتم تیرماه ۱۴۰۳) در سالن تئاتر مدرسه هنرهای دراماتیک مسکو پذیرای بازدیدکنندگان است.
 
http://asremizban.com/vdcf.tdyiw6dmtgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما