تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۴۹
جالب است ۰ +
ده‌ها هزار ایرانی امسال به شهر وان ترکیه سفر کردند.
رونق وان با ده ها هزار گردشگر ایرانی+ تصاویر
بیش از 150 هزار گردشگر ایرانی از آغاز سال 2022 تاکنون برای گذراندن تعطیلات خود به شهر وان ترکیه سفر کرده‌اند.
نجدت تقوی، رئیس هیئت مدیره اتاق صنعت و تجارت وان در گفتگو با آناتولی گفت: از آغاز سال جاری 155 هزار و 500 گردشگر ایرانی از شهر وان بازدید کردند. از این تعداد 10 هزار در هفته نخست جولای به شهر وان سفر کردند.
وی با بیان این که با فرا رسیدن عید قربان به شلوغی شهر افزوده شده است، گفت: اکثر شهروندان ایرانی از طریق پایانه مرزی کاپی‌کوی (رازی) که مدتی به دلیل اپیدمی کرونا بسته شده بود، وارد شهر وان می‌شوند. با آغاز فعالیت 24 ساعته این پایانه مرزی شمار گردشگران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
تقوی گردشگران ایرانی یکی از بازارهای مهم شهر وان و ترکیه دانست و گفت: ظرفیت‌های مسافرخانه‌ها و هتل‌هایمان محدود است به همین خاطر برخی مسافران را به شهرهای غربی می‌فرستیم. از اصناف گرامی بار دیگر تقاضا می‌کنم که ثبات قیمت‌ها و استاندارهای کالاها و خدمات را حفظ کنند.
در این راستا، مریم کریمی یکی از گردشگران ایرانی که به شهر وان به همراه تور مسافرتی آمده است، با ابراز خوشحالی از حضور در این شهر گفت: مراکز خرید زیبا و قیمت‌ها به نسبت استانبول و شهرهای دیگر مناسب‌تر و با کیفیت‌تر هستند. در کشورمان نیز اجناس ترک را انتخاب می‌کنیم.
پریسا کاملی هم که برای نخستین بار به ترکیه سفر کرده است، مردم ترکیه را «خون گرم» توصیف کرد و اظهار داشت که برای بازدید از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی و همچنین خرید به وان سفر کرده است.
بختیار حسن دیگر گردشگر ایرانی که از شهر مهاباد آذربایجان غربی به وان آمده است، به خبرنگار آناتولی گفت: وان شهر زیبا و دارای بازارهای بزرگ است. برای گردش و سپری کردن تعطیلات به این جا آمدیم. عید قربان را در وان می‌گذارنیم.


http://asremizban.com/vdcakony149ny.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما