تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۸۸
جالب است ۰ +
هفته های فرهنگی ایران و تاجیکستان باید رونق بگیرد.
رایزنی در دوشنبه برای تعامل فرهنگی
تعمیق مناسبات فرهنگی و هنری محورنشست مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور با معاون اول وزیر فرهنگ تاجیکستان بود.
مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جریان سفر به شهر «دوشنبه» به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه فرهنگی تاجیکستان و بررسی راه‌های گسترش همکاری‌ فرهنگی بین دو کشور، با عابد نظریان، معاون اول وزیر فرهنگ تاجیکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، طرفین در باره روابط فرهنگی دو کشور از جمله برگزاری «روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران» و «روزهای فرهنگی ایران در تاجیکستان» تبادل نظر کردند.
محمدعلی کیانی دراین دیدار گفت: اشتراکات فراوان فرهنگی، هنری و زبانی دو کشور ایران و تاجیکستان درعرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر، ظرفیت بسیار خوبی برای بسط و گسترش همکاری‌های متقابل بوده و جمهوری اسلامی ایران در جهت تعمیق مناسبات فرهنگی و هنری با جمهوری تاجیکستان هیچ محدودیتی قائل نخواهد بود.
کیانی با قدردانی از سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برای ایجاد بسترهای مناسب جهت ارتقای سطح روابط  دو کشوراظهار داشت: دیدار مقامات فرهنگی ایران و تاجیکستان در سال جاری با هماهنگی سفارت کشورمان در تاجیکستان به منظور تقویت روابط بین دو کشور صورت گرفت.
وی با تأکید بر اینکه روابط فرهنگی ایران و تاجیکستان درحال گسترش است،‌ افزود: نقشه راه تعاملات فرهنگی دو کشور می‌تواند پشتوانه خوبی برای توسعه هر چه بیشتر روابط فی مابین باشد.
بنابر این گزارش، با توجه به سفر رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و گسترش روابط فرهنگی درحوزه فرهنگ و هنر و حضور هنرمندان تاجیکی در مناسبت‌های فرهنگی ایران در سنوات اخیر و همچنین، اراده مقامات دو کشور به منظور گسترش روابط میان دو ملت با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی و نیز تحولات رو به گسترش میان «تهران» و «دوشنبه»، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در تاجیکستان و هفته‌های فرهنگی تاجیکستان در ایران به جهت توسعه و تقویت مناسبات در همه زمینه‌ها از جمله همکاری‌های ادبی و فرهنگی، هنری دو کشور در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ جمهوری تاجیکستان قرار گرفت.
 
 
 
http://asremizban.com/vdcd2j0o6yt0j.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما