تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۶۰۵
جالب است ۰ +
مذاکره جهت تحویل درناهای جدید بلژیکی در حال انجام است.
همسر امید از بلژیک می‌آید!
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش از مذاکره جهت تحویل درناهای جدید بلژیکی به ایران جهت حفظ کریدور روازی سیبری به کشور خبر داد.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره انجام مذاکرات جهت ورود یک درنای سیبری به ایران اظهارداشت: فردی بلژیکی در مرکزی شخصی اقدام به ایجاد مرکز پرورش درنا کرده است و برخی به سازمان محیط زیست پیشنهاد اختصاص و انتقال یکی از این درناها را برای ایران داشته‌اند.
غلامرضا ابدالی افزود: قرار نیست هزینه‌ای برای کار اختصاص داده شود بلکه انتقال آن رایگان است و تنها برای اینکه کریدوری پروازی برای ورود درناها از سیبری به ایران ایجاد و حفظ شود این اقدام مد نظر قرار گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر فقط تک درنای سیبری به نام امید این کریدور پروازی را حفظ کرده و این نگرانی برای آینده وجود دارد که اگر درناهای جدید به ایران سفر نکنند این کریدور به طور کامل حذف شود.
ابدالی گفت: سعی می‌کنیم درنایی که مورد مذاکره قرار می‌گیرد ماده باشد تا جفتی برای امید هم درنظر گرفته شود البته اولویت ابتدا این است که با ورود درناهای جدید خانواده‌هایی از درناها به ایران سفر کنند و کریدورهای پروازی حفظ شود.
 
http://asremizban.com/vdcebn8pijh87.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما