تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۶۶۱
جالب است ۰ +
روی خوش درنای مازندران به نامزد بلژیکی

رقص «امید» و «آرزو» در نخستین دیدار

همزیستی درناها دقایقی پس از رهاسازی آغاز شد.
رقص «امید» و «آرزو» در نخستین دیدار
مدیرکل محیط زیست مازندران از رهاسازی درنای ماده که از بلژیک به ایران فرستاده شد، خبر داد و گفت: درنای ماده بعد از پنج روز نگهداری، رهاسازی شد و بعد از پنج دقیقه خود را به درنای امید نزدیک کرد و با رقص و آوازی که داشتند، نشان دادند که معارفه خوبی بین این دو پرنده انجام شده است.
به گزارش عصرمیزبان عطاءالله کاویان توضیح داد: درنای ماده که از بلژیک به ایران منتقل شده است در این مدت در سازه‌ای نگهداری می‌شد و به صورت لحظه‌ای نیز پایش می‌شد. در این مدت به صورت همزمان رفتار درنای امید نیز در تالاب و در مجاورت این سازه مورد پایش قرار گرفت و در این چند روز فاصله این دو پرنده بهم نزدیک‌تر شد و صبح روز سه‌شنبه به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب و رعایت پروتکل‌های لازم رها سازی شد.
او با اشاره به پیگیری‌های متعدد در حوزه اداره کل محیط زیست و سازمان متبوع با دفتر حیات وحش، تصریح کرد: مکاتبه‌ای با آقای گیل در کشور بلژیک انجام شد و درنای امید مطابق با استاندارد به نزدیک سازه درنای ماده قرار گرفت و این رهاسازی به صورت تدریجی انجام شد.
مدیرکل محیط زیست مازندران افزود: بعد از پنج دقیقه درنای ماده از سازه خارج شد و خود را به درنای امید نزدیک کرد؛ پس از ۱۰ دقیقه در کنار هم با رقص و آوازی که انجام دادند نشان دادند که معارفه خوبی بین این دو پرنده انجام شده است.
او افزود: انتظاری که ما در حال حاضر داریم این است که از این لحظه به بعد ذات طبیعی این پرنده و محیط نقش خود را به خوبی انجام دهد و ما شاهد بروز رفتارهای طبیعی در هر دو پرنده باشیم. یک ماه به زمان مهاجرت بازگشت پرندگان باقی مانده است و امیدواریم با تغذیه مناسب و تقویت ماهیچه‌های پروازی شاهد مهاجرت آنها به صورت همزمان باشیم. این برنامه نهایی سازمان محیط زیست است.
کاویان با اشاره به تغذیه و گشت این دو پرنده در فاصله ۱۰۰ متری از هم، یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است که پروژه با آرامش به موفقیت برسد.
http://asremizban.com/vdcgrq934ak93.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما