تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۶۷۷
جالب است ۱ +
هفته فرهنگی ایران در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان برپا شد.
استقبال ترکمن‌ها از هفته فرهنگی ایران
هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ ترکمنستان و هنرمندان منتخب ایرانی در عشق آباد افتتاح شد که این رویداد با استقبال مردم و مسؤولان دولتی ترکمنستان همراه بود.
به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در افتتاحیه این رویداد فرهنگی، چند گروه موسیقی ایرانی به اجرا پرداختند که گروه‌های کرمانج از خراسان شمالی و گروه موسیقی روناک از جمله آن‌ها بودند. 
در ادامه برگزاری این رویداد فرهنگی، روز گذشته نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی در هیأت اعزامی ایران به ترکمنستان در رشته‌هایی همچون مینیاتور، خوشنویسی، معرق، سفال، کاشی‌گری، فرش، مجسمه سازی، پوشش اقوام ایرانی، میناکاری، حصیربافی، اسباب بازی، بازی‌های رایانه‌ای در محل موزه هنرهای زیبای شهر عشق آباد افتتاح شد. در این هفته نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی، نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی با ترجمه زبان ترکمنی، اجرای موسیقی هنرمندان دو کشور و برگزاری جشنواره غذاهای ملی ایرانی در معرض دید علاقمندان قرارمی‌گیرد.
مراسم اختتامیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه ۲۵ بهمن با اجرای کنسرت مشترک هنرمندان در کاخ مقاملار فرهنگسرای دولتی ترکمنستان برگزار می‌شود.
رونمایی از «فرهنگ لغت فارسی- ترکمنی» از دیگر برنامه‌های این‌رویداد بود که در حاشیه بازدید وزیر ارشاد از نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان ایرانی در موزه هنرهای زیبای عشق آباد ترکمنستان رونمایی شد.
 
http://asremizban.com/vdcd25096yt05.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما