تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۷۳۱
جالب است ۰ +
پارادوکس مهمی که در سال جدید باید با عقلانیت حل کرد.
پارادوکس پلمب اماکن گردشگری!
معاون گردشگری کشور در نشست خبری ستاد خدمات سفر در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود تکلیف واحدهایی که به دلیل رعایت نشدن حجاب تعطیل شده‌اند چیست، گفت:«‌مدیران‌ این مراکز نسبت به کارکنان خود مسولیت دارند و نه مهمانان‌‌».
نکته‌ای که "علی اصغر شالبافیان" مطرح کرد موضوع کلیدی است که متاسفانه از سوی مراجع صادره کننده حکم پلمب نادیده گرفته می‌شود.
تاکنون هیج واحد و مجموعه گردشگری به دلیل رعایت نکردن حجاب از سوی کارکنانش پلمب نشده است و آنچه دستمایه تعطیلی این واحدها قرار گرفته است، حضور مهمانانی است که بدحجاب یا بی‌حجاب بوده‌اند.
 در حالی که که رعایت حجاب در این مراکز اطلاع رسانی شده است و کارکنان این اصول را تمام و کمال رعایت می‌کنند، مراجع صدور حکم به بهانه رعایت نکردن برخی مهمانان آسان‌ترین شیوه کم دردسر برای خود را برگزیده‌اند و بدون مواجه با کسانی که حجاب را رعایت نکرده‌اند، دستور پلمب و خانه‌نشینی کارکنان مراکز گردشگری را صادر می‌کنند.
 حال این پرسش مطرح است که این اعمال قانون و چشمان بیدار مراجع صدور پلمب چرا در سایر مراکز محقق نمی‌شود؟
چرا سالن انتظار فرودگاه‌های کشور و ایرلاین‌ها پلمب نمی‌شوند؟
چرا در هتل‌ها و مراکز اقامتی حاکمیتی شاهد صدور این احکام نیستیم؟
 پارادوکس تعطیلی مراکز خصوصی گردشگری بیانگر تصمیم‌گیری فردی در این عرصه است و وزارت گردشگری می‌بایست با حساسیت مطالبه‌گر حقوق پایمال شده مراکز بخش خصوصی گردشگری باشد که همواره در صدر آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کشور قرار داشته‌اند.
هر چند وزیر گردشگری همواره با عقلانیت و هوشمندی پیگیر رفع این مشکل بوده است و مواضع روشن و شفافی نسبت به ماجراهای پیش‌آمده داشته است.
یک بام و دو هوای مواجه با بی‌حجابی تنها گریبان صنعت نحیف و ناخوش احوال گردشگری را گرفته و خبری از صدور احکام پلمپ و بیکاری طیف وسیعی از افراد، در هیچ جای دیگر نیست.
با این رویه دعوت به ایران برای مقابله با ایران هراسی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.
 
عباس مهدوی
http://asremizban.com/vdcebz8fijh8x.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما