تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۷۷۴
جالب است ۰ +
تعداد نظر۱
زیتون پرورده، بهترین غذای وگان جهان شد.
زیتون پرورده، بهترین غذای وگان جهان
به گزارش عصرمیزبان رژیم غذایی وگان، رژیمی می باشد که افراد عمل کننده به آن هر گونه منابع حیوانی و زیر مجموعه های آن را مانند گوشت مصرف نمی کنند.
وگان خلاصه شده کلمه گیاهخوار است. به کسانی که طبق رژیم غذایی وگان عمل می کنند، وگن یا وگان گفته می شود. این کلمه برای اولین بار در سال 1944 ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. حتی روز جهانی وگان هم وجود دارد، که معمولا در این روز گیاهخواری بین مردم معرفی و تبلیغ می‌شود. اصلی‌ترین منابع غذایی افراد وگان، سبزیجات، میوه‌ها، دانه‌ها، آجیل و غلات هستند.
زیتون پرورده، به انتخاب مرجع و راهنمای غذای TasteAtlas، به‌عنوان بهترین غذای وگان جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی معرفی شد. منظور از وگان، فردی است که از استفاده از هرگونه محصولات حیوانی پرهیز می‌کند.
به گزارش رسانه قطبنما، وب‌سایت TasteAtlas، یک مرجع و راهنمای غذاهای محلی است که دستور‌العمل‌های غذایی، نظرات منتقدان غذا و پژوهش‌هایی درباره مواد اولیه و غذاهای محبوب را گردآوری می‌کند. این مرجع به‌تازگی لیستی از بهترین غذاهای وگان جهان در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر کرده است که زیتون‌پرورده از ایران، در رتبه اول این لیست قرار دارد.
در توصیف این خوراک آمده است: «این غذای ساده که متعلق به استان گیلان است، ترکیبی خوشمزه از زیتون بدون هسته و رب انار است. به این ترکیب گردوی آسیاب‌شده، سیر خردشده و سبزیجات معطر و تازه مانند گشنیز یا نعناع و همچنین دانه‌های انار و مقدار زیادی روغن زیتون اضافه می‌شود. زیتون پرورده معمولا به‌صورت سرد و به‌عنوان پیش غذا یا میان وعده‌ای که همراه با نان لواش است، سرو می‌شود.»
 
  http://asremizban.com/vdcbuabzprhbz.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Turkey
جای تاسف داره
کیه که قدر این فرصت‌ها را بدونه
دنیا از غذا چه بهره‌ای می‌بره