تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۸۵۵
جالب است ۰ +
دود سفید گردشگری از سن‌پترزبورگ
چندی پیش در یاداشتی که در هتل‌نیوز منتشر شد، مناسبات گردشگری میان ایران و روسیه را مورد نقد قرار دادم. در این یاداشت نوشته بودم که معادلات گردشگری ایران و روسیه هیچ‌گاه به سرانجام مطلوب نرسیده است.
سال‌هاست هرگاه روسیه با بحران و چالش در مقاصد گردشگری مواجه می‌شود پای سفر به ایران به‌میان می‌آید اما هم‌چنان در حد دیدارهای دور یک میز و خوش و بش‌های دیپلماتیک باقی می‌ماند. ایران در روسیه ناشناخته است و در معادلات گردشگری این کشور جایگاهی ندارد. ما در روسیه مقصد نیستیم و گردشگران و بخش خصوصی این کشور با داشته‌های ایران آشنا نیستند.
اما گویا دود سفید از سن پترزبورگ بلند شد و بخش خصوصی ایران آستین بالا زد تا رونق‌بخش گردشگری میان دو کشور باشد.
در حاشیه سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به روسیه در محل برگزاری فروم اقتصادی سن‌پترزبورگ، تفاهم‌نامه همکاری بین رئیس انجمن گردشگری روسیه و رئیس انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران با حضور "ماکسیم ریشیتنوکوف " وزیر توسعه اقتصاد روسیه به امضا رسید .
این تفاهم‌نامه مشترک با امضای" حرمت‌الله رفیعی" رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و "یومشانوف " مدیر انجمن گردشگری روسیه که یک انجمن دولتی گردشگری است امضا شده است .
وزیر توسعه اقتصادی روسیه از نزدیکان رییس جمهور روسیه است و همه‌ی امور آژانس‌های گردشگری در روسیه زیر نظر اوست.
 ورود بخش خصوصی به معادلات بازار گردشگری روسیه را باید به فال نیک گرفت.
حرمت‌الله رفیعی بر این باور است که این تفاهم‌نامه زمینه ارتباط بخش‌های خصوصی دو کشور را فراهم و رونق‌بخش گردشگری ایران و روسیه خواهد بود. حالا باید دید آیا بخش خصوصی و این تفاهم‌نامه می‌تواند زمینه حضور گردشگران روسی در ایران را به ارمغان آورد.
عباس مهدوی-مدیرمسئول
http://asremizban.com/vdcbusbwprhbs.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما