تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۸۸۲
جالب است ۰ +
ایران هم در صدر فهرست مقصدهای جذاب برای این گردشگران ثروتمند قرار گرفته است.
ایران در لیست تعطیلات تابستانی چینی‌ها
به گزارش گلوبال تایمز، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی پلتفورم «تونیو»، میزان تقاضای گردشگران چینی برای سفر به مقاصدی مانند ایران، سنگاپور، تایلند، فرانسه، مالزی، نیوزلند، ایتالیا، اسپانیا، ویتنام، یونان و روسیه افزایش یافته است.
با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، گردشگران چینی که درسال‌های گذشته بیشتر تمایل به سفر به اروپا و آمریکا داشتند، حالا بسیاری از آنها نظرشان را تغییر داده‌اند و علاقه فراوانی برای سفر به خاورمیانه و آفریقا دارند.
بر اساس این گزارش، در میان ۱۰ مقصد برتر گردشگران چینی تنها چهار کشور اروپایی وجود دارد و هیچ یک از ایالات آمریکا در این فهرست ثبت نشده است.
به گفته هان جی، رئیس شرکت توسعه فناوری مسافرتی سی تس آویو، گردشگران چینی در حال حاضر دیگر به کشورهایی اروپایی که پیش تر بصورت سنتی به آنها سفر می‌کردند، تمایلی نشان نداده‌اند و سایر مقاصد گردشگری از جمله سوئیس، ایسلند، صربستان و منطقه قفقاز را به عنوان مقاصد گردشگری جدید انتخاب می‌کنند. همچنین علاوه بر مقاصد مذکور، گردشگران چینی در حال حاضر به مقاصد غیرمنتظره مانند برخی از کشورهای خاورمیانه و آفریقا از جمله آفریقای جنوبی، کنیا، مصر، امارات و ایران علاقه‌مند شده‌اند.
همچنین داده‌های درگاه مسافرتی «تریب» نشان می‌دهد، گردشگران چینی مقاصد جدیدی در خاورمیانه و آفریقا را به عنوان مقاصد جدید سفر در تابستان سال جاری میلادی برگزیده‌اند.
به عنوان مثال میزان تقاضا برای سفر به مصر و امارات در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی با افزایش روبرو شده است. همچنین داده‌های درگاه «تیپ» حاکی است، در سال ۲۰۲۳ گردشگران چینی بیشترین تمایل برای سفر به ایران را از خود نشان داده‌اند.
هان جی می گوید یکی از دلایلی که گردشگران چینی در حال کاوش در مقاصد «غیر متداول» هستند این است که بسیاری از گردشگرانی که امسال به خارج از کشور سفر می‌کنند، مسافران با تجربه هستند و تمایل دارند مقاصد جدید و منحصر بفرد را برای سفر انتخاب کنند.
http://asremizban.com/vdcbu5bwprhbw.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما