تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۹۸۰
جالب است ۰ +
مدیرکل وزارت گردشگری دلایل ناکامی گردشگری دریایی در خزر را در گفتگو با مانا تشریح کرد.
مقدمات ورود کروز به خزر فراهم نیست
توسعه صنعت توریسم در شمال کشور در گام نخست نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اولیه جهت تردد شناور‌های تفریحی بزرگ است.
درخواست‌های متعددی برای راه‌اندازی شناورهای تفریحی در آب‌های ساحلی دریای خزر داشته‌ایم اما محدودیت‌های زیادی در آب‌های شمالی در مقایسه با آب‌های جنوبی برای تردد شناورهای تفریحی هم به لحاظ وجود زیرساخت‌های لازم و هم شرایط جوی وجود دارد.
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال ایجاد شرایط جهت تسهیل در ورود شناورهای کروز در دریای خزر است که امیدواریم بخش زیادی از محدودیت‌ها و موانع موجود بر سر راه این مهم با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله اسکله‌های مناسب جهت پهلوگیری شناورهای تفریحی، بر‌طرف شود.
از سوی دیگر بهره‌گیری از شناورهای معمولی به جای شناورهای تفریحی بزرگ و استاندارد باعث شده تا معنای واقعی توریسم دریایی در سواحل خزر هیچ‌گاه شکل نگیرد. صنعت توریسم دریایی در نوار ساحلی خزر نیازمند ایجاد مراکز بزرگ گردشگری ساحلی و دریایی است تا ما هم بتوانیم مانند سایر کشورهای همسایه از ظرفیت‌های موجود این دریا در زمینه گردشگری بهره‌مند شویم.
از آنجا که مرزهای نوار ساحلی خزر در سرزمین ایران، نزدیک‌ترین نوار سبز ساحلی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی محسوب می‌شود، می‌توانیم با ایجاد زیرساخت‌های کافی و استاندارد و نیز ایجاد مراکز توریسم دریایی بزرگ، از این ظرفیت برای جذب گردشگران خارجی به ویژه عرب‌ها استفاده کنیم.
 آنچه که قبل از حضور گردشگران عرب جهت توسعه صنعت توریسم دریایی و کسب درآمد ارزی از این طریق اهیمت دارد ایجاد زیرساخت‌ها و مراکز توریسم استاندارد است تا بتوان درآمد واقعی از حضور گردشگران خارجی کسب کرد.
توسعه صنعت توریسم در شمال کشور در گام نخست نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اولیه جهت تردد شناورهای تفریحی بزرگ و نیز در گام بعدی تعیین خطوط و مسیر گردشگری دریایی در حوزه شناورهای تفریحی است؛ بعد از انجام این اقدامات می‌توانیم زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران مهیا کنیم.

مصطفی فاطمی
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
http://asremizban.com/vdcakwno149na.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما