تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۷۷
جالب است ۰ +
300 سلبریتی روسی مبهوت ایران

"کریستینا" کاری کرد کارستان

بهترین کار ممکن برای معرفی ایران ناشناخته در روسیه.
"کریستینا" کاری کرد کارستان
سالهاست که مدیران بخش گردشگری و وزارت خارجه به دنبال جذب گردشگران روسی هستند که همواره با در بسته مواجه شده اند. اما حالا یک بانوی روسی چنان کاری می کند که دستگاه های عریض و طویل فرهنگی و گردشگری ما نتوانستند.
"کریستینا بوش‌چه" که با همسرش برای مبارزه با ایران‌هراسی در روسیه و ایران فعالیت می‌کند، در سال‌های اخیر حدود ۳۰۰ سلبریتی روسی را به ایران آورده و بازدید از شهرهای مختلف ایران را در برنامه سفرهای آنها گنجانده است.
یک بانوی روسی که در سفری به چین با جمعی از ایرانیان آشنا می‌شود، بازدید از ایران برایش جالب به نظر می‌آید و به این ترتیب با وجود مخالفت‌های خانواده به ایران اسلامی سفر می‌کند تا خودش از نزدیک ایران را ببیند.
کریستینا که در نمایشگاه محصولات صادرات‌ محور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشت، هشتگی با عنوان «مامان_من_ایرانم» راه می‌اندازد و مردم کشورش را با تولید محتوای متنوع درباره زیبایی و ظرفیت‌های ایران اسلامی، قشر فرهیخته و تأثیرگذار روسیه را با ایران آشنا می‌کند.
او در این باره به خبرگزاری فارس می‌گوید: وقتی با یکی از دوستانم به ایران آمدم، دوستم با مادرش تماس گرفت و در حالی که نگرانی زیادی در کلام و وجودش موج می‌زد، گفت که «مامان! من ایرانم». اما وقتی چند روز در ایران بود، دیگر نه تنها دغدغه‌ای نداشت، بلکه عاشق ایران شد و با خوشحالی این جمله را به مادرش گفت و حتی دوستان دیگر خود را هم برای سفر به ایران اسلامی تشویق کرد.
تبلیغ برای مبارزه با ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی آن هم در قالب تولید محتوای فرهنگی از اقدامات این بانوی روسی است که توانسته بسیاری از سلبریتی و افراد بانفوذ روسیه را با ایران اسلامی آشنا کند. کاری که شاید بسیاری از رایزن‌های فرهنگی ما در کشورهای مختلف از آن غافلند و برای تبلیغ فرهنگ ایرانی اسلامی و مبارزه با ایران‌هراسی تنها به برگزاری کلاس‌های کلیشه‌ای اکتفا کرده‌اند.
حضور جمعی از سلبریتی‌های روسی در ایران موجب شد تا قشر فرهیخته و اثرگذار روسیه، ایران واقعی را دیده و درباره آن تبلیغات مختلفی هم کنند؛ تا جایی که حتی برخی از مردم روسیه که ساکن فرانسه هم بودند، با تبلیغات آنها به ایران علاقه‌مند شدند و از ایران به عنوان یکی از بهترین و زیباترین کشورهای جهان یاد می‌کنند.
به تازگی روزنامه تایمزدر گزارشی درباره این گروه‌های گردشگر مطلبی نوشته است. در این گزارش آمده که: ایران مقصد جدید اینفلوئنسرهای روس شده است. اگر در گذشته آنها به اروپا هجوم می‌بردند و لباس طراحان را در پاریس و لندن به رخ می‌کشیدند اما حالا وارد تهران می‌شوند چون دیگر اروپا به آنها ویزا نمی‌دهد. در این گزارش به نقل از یکی از وبلاگ نویسانی که به ایران آمده نوشته شده از تفاوت بین انتظار و واقعیت شگفت زده هستم و چقدر ما درباره ایران تعصب داریم!
http://asremizban.com/vdcbuzbaprhbz.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما