تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۶۸۳
جالب است ۰ +
روس‌ها تا اینجای کار برنده درآمد از گردشگری ایران بوده‌اند.
افزایش درآمد روسیه از گردشگران ایرانی
به گزارش عصرمیزبان همانطور که پیش‌بینی می‌شد روسها توانستند در سال ۲۰۲۲ با وجود بحران‌های ناشی از جنگ اکراین، توجه گردشگران ایرانی را به خود جلب کنند. این درحالی است که هنوز نتوانسته‌ایم زمینه حضور گردشگران روسی را در کشور فراهم کنیم.
مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی توریستی در مسکو با اشاره به سفر ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر ایرانی به روسیه در سال ۲۰۲۲، گفت: ایران پس از ترکیه و هند، سومین کشوری است که بیشترین تعداد گردشگر را در روسیه دارد.
یولیا سوندی‌کوا که همراه هیأت گردشگری روسیه با هدف تبادل گردشگر و ترغیب ایرانی‌ها برای سفر به روسیه، به ایران آمده بود اظهار کرد: ما ظرفیت زیادی را در ایران می‌بینیم. در سال ۲۰۲۱ تعداد گردشگران ایرانی در روسیه زیاد نبود، اما تعداد آن‌ها در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید. این عدد قابل توجه است.
او به ایسنا گفت: اگر با ترکیه و هند مقایسه کنید که هر یک از این کشورها به تنهایی بیش از ۳۰ هزار نفر مسافر را به روسیه فرستاده بودند، تعداد توریست‌های ایرانی در روسیه نیز قابل توجه است. ایران درحال حاضر پس از ترکیه و هند بیشترین تعداد گردشگر را در روسیه دارد. 
 مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی توریستی در مسکو همچنین از افزایش ماندگاری مسافران ایرانی در روسیه خبر داد و گفت: در سال ۲۰۲۱ اگر میانگین اقامت توریست‌های ایرانی در روسیه سه تا چهار روز بود، در سال ۲۰۲۲ میانگین اقامت گردشگران و مسافران ایرانی در روسیه به ۱۰ روز رسید.
با کاهش ۹۰ درصدی شمار گردشگران بین‌المللی ورودی به روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی، چشم امید این کشور به ایران و چین است. روسیه امید دارد لغو ویزا با ایران و همچنین کاهش محدودیت‌های چین، اوضاع گردشگری این کشور را درسال ۲۰۲۳ میلادی بهبود بخشد.
روزنامه تجاری کومرسانت روسیه اخیرا گزارش داده که تعداد خارجی‌هایی که به عنوان بخشی از یک تور سازمان‌یافته از روسیه بازدید می‌کنند، در طول سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است؛ چراکه انزوای بین‌المللی این کشور به دلیل جنگ در اوکراین، بیشتر مسافران بین‌المللی را از این کشور دور نگه داشته است. این روزنامه اعلام کرده که ارقام رسمی منتشر شده از کاهش سالانه تعداد گردشگران ورودی روسیه تنها ۴۰ درصد افت را نشان می‌دهد؛ یعنی از حدود ۲۹۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ میلادی، به ۱۹۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ میلادی. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۵.۱ میلیون گردشگر از روسیه بازدید کرده بودند که از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر با تورهای سازمان‌دهی‌شده به این کشور سفر کرده‌اند.
 
http://asremizban.com/vdcakeni149na.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما