تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۵۸۳
جالب است ۱ +
تعداد نظر۱
گردشگران چینی و روسی به ایران اقبال نشان ندادند.
گردشگران روسی و چینی کجایید؟ دقیقا کجایید؟
با وجود نشست ها و رایزنی ها ی متعدد برای سفر گردشگران روسی به ایران و تفاهم برای لغو ویزاهای گروهی، اما کماکان شاهد بی رونق بودن گردشگری با کشورهایی هستیم که در عرصه بین الملل از روابط نزدیک و دوستانه ای با ایران برخوردارند. کشورهایی چون چین و روسیه که در معادلات گردشگری ایران جایی ندارند.
این در حالی است که ترکیه مشغول بهره برداری مطلوب و پردرآمد از گردشگران روسی و سایر کشورهای منطقه است.
گردشگران روسیه که پس از حمله دولت این کشور به اوکراین از سوی کشورهای غربی با محدودیت در پروازهای بین‌المللی مواجه شده‌اند، در ماه اکتبر با ۴۶۷,۸۱۴ بازدید در صدر فهرست گردشگران ورودی به ترکیه قرار گرفتند.
علاوه‌بر هجوم گردشگران از روسیه به ترکیه، جهش بزرگی در میزان تقاضا از سوی اروپا، با رهبری کشورهای آلمان و انگلیس، باعث شده ترکیه برای بازگشت به دوران پرفروغ گردشگری خود امید داشته باشد.
رییس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به آنکه انتشار اخبار منفی و غلط از ایران در رسانه‌های بین‌المللی سبب شد تا بسیاری از تورهای ورودی کنسل شوند، گفت: ایران، توریست ژانویه را از دست داده و درحال حاضر نه تنها از اروپا بلکه از چین و روسیه هم گردشگر نداریم.
ابراهیم پورفرج با تاکید برآنکه نه تنها از اروپا تور ورودی نداریم بلکه از چین و روسیه نیز درخواستی برای سفر به ایران نداریم، یادآور شد: بیشترین تورهای ورودی ایران، از کشورهای اروپایی و آمریکاست. آن‌ها نیز بر اساس شرایط موجود به ایران سفر می‌کنند. درحال حاضر نیز اخبار منفی و غلط علیه ایران به اندازه‌ای‌ست که تورها سفر خود به ایران را لغو می‌کنند. در این میان کشورهای شرق همانند چین هیچگاه به تعهدات خود عمل نکرده است. درحالی که ایران برای چین و روسیه هزینه می‌کند اما آن‌ها به فکر منافع خود هستند و به تعهداتشان عمل نمی‌کنند. تورهای گروهی نیز از روسیه به ایران نیامدند.
وی گفت: باتوجه به شرایط موجود می‌توان گفت نه تنها در زمان کنونی خبری از تورهای ورودی نیست بلکه برای ماه‌های آینده نیز هیچ رزروی نداریم. حدود سه سال است که نمی‌توانیم در تعطیلات ژانویه گردشگر داشته باشیم. با وجود آنکه تصورمان آن بود که شاید بتوانیم برای سال نو میلادی تعدادی تور ورودی داشته باشیم اما این امر محقق نشد و حتا تعطیلات ژانویه ۲۰۲۳ رزرو ورودی نداریم.
واقعیت این است که ایران برخلاف کشورهایی مثل عربستان، امارت، ترکیه و قطر هیچ هزینه‌ای برای معرفی و برند سازی خود در دنیا نکرده است و عموما اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه مستقل، کوچک و مقطعی بوده است.
در نتیجه انتظار بی‌جایی است که فکر کنیم به واسطه همسایگی با روسیه و ارتباطات سیاسی با چین، می‌توانیم منتظر حضور گردشگران این دو کشور در ایران باشیم. ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس با بیشترین تبلیغات و بهترین امکانات ماهی‌های بزرگ و کوچک دریای گردشگری را صید می‌کنند و نمی‌گذارند چیزی به ایران برسد.
 
http://asremizban.com/vdcjfteizuqeo.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا استاد فرصت سوزی هستیم